2011年10月5日星期三

珍惜 , appreciate

This post have english and chinese version
the english version is just below the chinese
enjoy C:

每当出席葬礼后 , 心情都会比较沉重
人会比之前懂事 , 也比较会珍惜身边的每一位
(一)
不管你是我爱的 , 我喜欢的 , 我讨厌的甚至是我狠的
我都会珍惜你
当你离开了这世界我都会为你认真的祈祷让你可以在下一世活得快乐

我在想六十年后或更早或更迟 , 我会比我朋友先到另一个世界呢 ?
还是我朋友比我还早 ? 都无所谓啦

但是你看见你的好朋友一个一个走了
心情是如此的沉重
曾经在一起玩 ,在一起喝茶 ,在一起车大炮 ,在一起成功
但现在却在你面前很安详地躺着,你问候他 , 他却没有回答
你接受得到吗?
很难说
我从遇过不少人生挫折与坚强的老人们眼里看到
他们是不行的
掉下了不少的男儿泪, 显露出最软弱的一面
看着他们的眼神,比我看见往生者还想哭

(二)

真实所拥有
不管是你的身体还是你的东西
一定要珍惜它
不要再批评自己的身体
因为你比起五肢不健全的人
跟没有资格说出这些话
有视觉的多读些东西
有听觉的多听些好歌
有味觉的多吃些好吃的
有手的多做些善事
有脚的多去自己喜欢的地方
有记忆的多记些开心的事
脑还可以用的要多思考

当你失去以上的一种
你很可能会陷入崩溃
那时候的你,就会想回到现在的你
别让自己后悔

珍惜所有

这篇可能长气了
但全都是我内心的想法
谢谢阅读
我珍惜你 C:

Every time after I went to a funeral , I will be moody
Will mature than before and will learn more to appreciate
1st
No matter you're the one I love , I like , I dislike or I hate
I will appreciate you
I will pray for you when you leave this world
I was thinking , after 60 years whether I will leave this world first or my friend
that isn't important
When your friends leave you one by one , what will you feel ?
We used to chit-chat , play , joke
but now he/she lie in front you silently
you talk to him but he didn't reply
Can you accept the fact ?
Hard to say

I know it's hard or even can't
after I look into those old man eyes who full with life experience
they cried and reveal the weakest side
looking at them make me feel like crying too


2nd
appreciate what you have
whether it's your body or your things
you have to learn to appreciate
Don't say you are ugly
because compare with disabled people , you are far more better
read more things when you still have visual
listen more nice songs when you still have hearing
eat more nice foods when you still have sense of taste
do more good deed when you still have hands
go more nice places when you still have legs
memorize happy things when you still have memory
think more when you still have a brain

You will feel depress when you miss either one of them
and that time , you want back yourself like now
don't regret


appreciate what you have

this post might be too long
but it's my inner thought
thanks for reading
I appreciate you C:

没有评论:

发表评论